Jedyny magazyn poświęcony
wyłącznie upominkom reklamowym

Karton w roli głównej – jak być eko w branży reklamowej

10.05.2022

Pojęcia „bio” i „eko” są teraz bardzo w modzie. Zwrot ku naturze spowodowany przesytem sztucznością towarzyszy nam już od ładnych paru lat. To nie tylko zdrowsza żywność, bez dodatków i wzmacniaczy; to nie tylko łagodniejsze formuły kosmetyków, w których więcej obecnie składników „zielonych” niż tych z laboratorium. Wielki boom na ekoprodukty da się zauważyć w wielu innych miejscach, w tym w branży upominków reklamowych. Od notesów po całe stoiska – jeśli chcemy spełnić oczekiwania klientów nastawionych na ekologię, warto zainteresować się tymi rozwiązaniami.

Spotkajmy się na kartonowym stoisku

Rozwiązania czerpiące z natury szturmem podbiły nasze serca zarówno prywatnie, jak i w życiu zawodowym. Idea „zero waste” (oznaczająca „zero marnotrawstwa”) przyczyniła się do stale rosnącej popularności ekologicznych gadżetów reklamowych. Wkroczyła również w sferę biznesową, wystawienniczą – na targach coraz częściej pojawiają się nie tylko kartonowe standy, ale i krzesła, stoliki, całe stoiska. Warto przyjrzeć się, co takiego możemy na nich znaleźć.

Gadżety reklamowe w wersji eko

Mówiąc o ekologii, pierwsze na myśl przychodzą nam drewno i papier – ulubione materiały wprost od natury, które z powodzeniem odnalazły się w branży gadżetów. Notesy reklamowe, które wykonane są z makulatury, to dziś już norma. Śmiało można mówić o tym, że są przyjazne środowisku, bo nawet jeśli mają plastikowe elementy (np. spiralę), to najczęściej są one również biodegradowalne.

Przeglądając współczesne oferty upominków, znajdziemy nie tylko notatniki i kalendarze, ale także artykuły piśmienne, które zachwycają pomysłem i w swojej prostocie zdecydowanie wyróżniają się na tle swoich standardowych odpowiedników. W tym zacnym gronie królują długopisy – w całości wykonane z papieru, z kartonowym albo korkowym korpusem, z bambusowego bądź zwykłego drewna. Taki podarunek z pewnością zapadnie w pamięć, którą wzmacniać może naniesione logo marki czy firmowa grafika.

Do biura, szkoły i na zakupy…

Jednym z bardziej praktycznych prezentów są również lekkie plecaki czy torebki wykonane z ekologicznych materiałów. Bawełniana torba przyda się na zakupach spożywczych, a poza tym idealnie wpisuje się we współczesne trendy – które odrzucają plastikowe jednorazówki i skłaniają ku odpowiedzialnym, bardziej przemyślanym wyborom, mającym na uwadze troskę o przyrodę. To jeszcze nie wszystko – dystrybutorzy upominków reklamowych oferują nam także całą gamę kubków wielorazowego użytku. Biodegradowalne wyroby z włókien bambusowych przykuwają uwagę designem, mogą występować w różnych kolorach i przydają się zawsze, kiedy mamy ochotę na kawę. Do wielu kawiarni o proekologicznym podejściu można bowiem przyjść z własnym kubkiem i zakupić aromatyczny napój na wynos. Pomysł ten zyskał na popularności w ekspresowym tempie i nic dziwnego! Takie działanie daje nam po pierwsze poczucie dbałości o środowisko, a po drugie przynosi też nieco oszczędności (zazwyczaj z własnym naczyniem zapłacimy za kawę kilka groszy mniej).

A może… drewniane okulary dla klienta?

Spójrzmy jeszcze szerzej, poza standardowe ramy – branża reklamowa nie przestaje zaskakiwać. Jak się okazuje, producenci upominków promocyjnych w swoich propozycjach poszli kilka kroków dalej. Chcąc sprawić klientowi lub partnerowi biznesowemu oryginalny i praktyczny zarazem upominek, można pokusić się np. o wybór okularów przeciwsłonecznych o bambusowych oprawkach z naniesionym na nie logo.

Takich eleganckich i stylowych gadżetów znajdziemy więcej. A może przyjazne dla środowiska pamięci USB z kartonową lub korkową obudową, zdobione kamieniami albo o klasycznym designie? Drewniane powerbanki, piórniki z juty z zestawem do rysowania, ekonotesy z jabłek, ekozegarki słoneczne, gry i zabawki dla najmłodszych, teczki, podkładki pod mysz, kalkulatory… Wszystko z drewna, kartonu, recyklingu – bezpieczne, zdrowe i przyjazne naturze. I jak tu oprzeć się ekotrendom, gdy branża upominków reklamowych ma tyle do zaoferowania?

 Joanna Kłossowska – materiał pochodzi z 68 wydania Gifts Journal Polska