Jedyny magazyn poświęcony
wyłącznie upominkom reklamowym

Widoczność jako główne wyzwanie marketingu internetowego. Jak ją zwiększać?

02.06.2023

Wyzwaniem w marketingu internetowym jest dotarcie do potencjalnego klienta w chwili, kiedy jest gotowy do podjęcia decyzji zakupowej. Wyzwanie to można rozumieć dwojako. Z jednej strony nasza oferta powinna być dostępna dla klientów poszukujących konkretnych produktów i usług, z drugiej naszym celem powinno być zaistnienie w świadomości potencjalnego klienta i zachęcenie go do działania.

Jak sukcesywnie zwiększać widoczność naszej oferty w sieci? Odpowiedzią na to pytanie jest  kompleksowa strategia marketingowa łącząca wzajemnie się uzupełniające działania SEO oraz PPC. W przygotowaniu i realizacji takiej strategii pomoże nam doświadczona agencja SEM.

Narzędzia marketingu internetowego

Wyróżniamy trzy podstawowe narzędzia marketingu internetowego:

1.  SEO
2.  Google Ads
3.  Facebook Ads

To narzędzia, dzięki którym możemy promować ofertę za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji z potencjalnymi nabywcami towarów i usług. Dostępność różnych kanałów komunikacji rodzi pytanie o to, które są najbardziej efektywne, a w związku z tym warte nakładów na marketing. Skuteczny marketing online opiera się na strategii angażującej i integrującej wszystkie wymienione narzędzia. Tyko w ten sposób możemy docierać zarówno do klientów o bardzo sprecyzowanych potrzebach, jak i osób nieświadomych naszej marki, produktów i usług.

Jak działają poszczególne narzędzia online marketingu?

Narzędzia marketingu internetowego wzajemnie się uzupełniają. Poszczególne grupy pozwalają na realizację określonych działań promocyjnych, ale nie są w stanie obsłużyć marketingu w ujęciu globalnym, w ramach którego chcemy czerpać korzyści ze wszystkich dostępnych kanałów komunikacji.

SEO

Działania SEO stanowią podstawę widoczności Twojej witryny w sieci. Konkurencyjność popularnych fraz kluczowych jest tak duża, iż nie sposób osiągnąć wysokich miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania bez przemyślanej strategii pozycjonowania.

Google Ads

Google Ads oferuje dużą swobodę w zakresie zarządzania widocznością oferty (np. pozwala zwiększyć jej widoczność w okresie trwania promocji czy oferty specjalnej). Niestety narzędzie to ma ograniczona skuteczność w przypadku produktów i usług, które nie funkcjonują jeszcze w świadomości potencjalnych nabywców. W ten sposób możemy stosunkowo szybko docierać do klientów, którzy dokładnie wiedzą czego szukają, a być może mieli już wcześniej styczność z naszą marką.

Facebook Ads

Kampanie reklamowe na FB to narzędzie, dzięki któremu możemy kreować nowe trendy i generować popyt na nowe produkty. Facebook komunikuje się z odbiorcą przy pomocy materiałów audiowizualnych – zdjęć i filmów. Taki sposób prezentacji ułatwia komunikowanie nowych idei i wzbudzanie w odbiorcach pozytywnych emocji. Dodatkową zaletą Facebook Ads jest możliwość budowania marketingu, który towarzyszy użytkownikowi na każdym z etapów podejmowania decyzji zakupowej.

Wykorzystując możliwości różnych typów kampanii Facebook Ads:

–   informujemy użytkowników o naszej ofercie,
–    kreujemy nowe trendy,
–    zwiększamy rozpoznawalność firmy, marki lub usługi,
–    zachęcamy do działania,
–    zamykamy ścieżkę zakupową utwierdzając użytkownika w podjętej decyzji.

Agencja marketingu internetowego: Dlaczego warto zwiększać widoczność przy współpracy z profesjonalistami?

Projektowanie skutecznych kampanii online wymaga bardzo dobrej znajomości i umiejętnego doboru kanałów komunikacji. Nawiązując współpracę z partnerem, który specjalizuje się w obsłudze wszystkich narzędzi online marketingu zyskujemy dostęp do kompleksowej obsługi, której zakres możemy dopasowywać do bieżących potrzeb biznesu, jednocześnie cały czas realizując kompleksową i długofalową strategię promocji.

Piotr Bajda

O autorze:

Piotr Bajda jest specjalistą ds. strategii reklamowych w Business Sense. Firma od 2007 specjalizuje się w kampaniach reklamowych w Internecie i jest w gronie 3% partnerów Google wyróżnionych certyfikatem Premium Google Partner. Business Sense kreuje partnerskie i transparentne stosunki z Klientami, co przekłada się na osiąganie pożądanych efektów marketingowych w konkurencyjnych cenach. Na co dzień firma obsługuje ponad tysiąc aktywnych Klientów – głównie z sektora MŚP.

www.businesssense.pl