Jedyny magazyn poświęcony
wyłącznie upominkom reklamowym

Zwycięskie projekty STI Design Award 2012

02.10.2012

Rozdanie nagród w ramach targów branżowych Fachpack 2012 w Norymberdze

W poszukiwaniu rozwiązań POS XXI wieku Grupa STI już po raz czwarty rozpisała międzynarodowy konkurs STI Design Award 2012. Celem tegorocznego konkursu, którego łączna pula nagród wynosiła 6000 Euro, było zaprojektowanie innowacyjnegp displaya na podstawie realizacji realnych briefów firmy Unilever, Nestlé i Metro Group. Rostrzygnięcie STI Design Award 2012 nastąpiło podczas międzynarodowych targów branżowych Fachpack w Norymberdze. Obok uhonorowania trzech zwycięskich projektów, w konkursie została przyznana nagroda specjalna, zatytułowana  „Brand Communication”.

68 studentów, 5 szkół wyższych, 4 europejskie kraje i 58 rozwiązań displayowych – to bilans tegorocznego konkursu STI Design Award. Łącznie jedenastu studentów, którzy częściowo pracowali również w kilkuosobowych grupach,  cieszyło się z przyznanych przez STI Group wstępnych nominacji. Ostateczny werdykt został ogłoszony 25 pażdziernika 2012 r. w ramach eventu wieczornego w norynberskim Skybarze.

Najlepsze prace zostały wybrane podczas  obrad renomowanego jury skupiającego specjalistów z obszaru przemysłu artykułów markowych, handlu
i uniwersytetów. Jury przewodniczył Rolf Keller, dyrektor zarządzający targami
w Norymberdze.

Briefy firm Metro Group, Nestlé i Unilever
Od połowy marca 2012 studenci z Akademii Mediów w Stuttgarcie, szkoły HTWK w Lipsku, holenderskiego technicznego uniwersytetu w Deldt, polskiej Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz szkoły UCA Rochester w Wielkiej Brytanii, pracowali nad realizacją briefów globalnych graczy branży FMCG. Rozwiązanie realizowane według wytycznych firmy Unilever miało posiadać międzynarodowy charakter oraz ułatwiać potencjalnym klientom podejmowanie decyzji zakupowych różnych marek
i produktów przedsiębiorstwa. Specyfikacje Metro Group związane były
z wykreowaniem rozwiązania POS przeznaczonego na sól marki „Fine Food”. Natomiast Nestlé postawiło studentom dwa wymagania: realizację displaya naladowego przeznaczonego na batoniki KitKat oraz displaya podwieszanego na produkty Nestlé Crunch.