W tym celu między innymi do Ministra Finansów i Premiera RP zostały wysłane pisma z apelem o wprowadzenie zaproponowanych zmian.
Według PIAP powinno nastąpić dostosowanie limitów na nieodpłatne przekazanie towarów – prezentów o małej wartości do limitów, które występują w innych krajach UE. Okazało się bowiem, że Polska stawka jest najmniejszą w Europie. PIAP nie wnioskuje o ich wyrównanie do średniej europejskiej, a jedynie o podniesienie do poziomu realnego do polskiego rynku.
Nowe brzmienie art. 7 ust. 4 ustawy o VAT według PIAP:
Przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:
Branża artykułów promocyjnych w Polsce jest szacowana na ok. 6000 agencji reklamowych oraz ok. 700 głównych dostawców. Wraz z podwykonawcami to ponad 10 tys. firm i kilka razy więcej zatrudnionych. Upominki reklamowe wspierają sprzedaż i działania wszystkich sektorów gospodarki – także służą promocji Polski.
Rynek usług marketingu bezpośredniego – BTL został oszacowany na 400 mln Euro – stanowi więc istotną część poważnego i obiecującego biznesu.
Obecnie zbierane są podpisy pod pismem.