Jedyny magazyn poświęcony
wyłącznie upominkom reklamowym

Czy mój display jest interesujący dla potencjalnego klienta? Pudełko „SelfAdvert-Box” zna odpowiedź!

08.08.2012

Displaye powinny przyciągać uwagę klienta i przyczyniać się do zwiększenia sprzedaży. Zaprojektowane przez Grupę STI rozwiązanie „Self-Advert-Box” o wymiarach kartki pocztowej,  to specjalne urządzenie przeznaczone do badania rynku.  Zintegrowane w displayu,  bez większego wysiłku mierzy zarówno stopień atrakcyjności displaya, jak i samo zachowanie potencjalnych klientów.

Pudełko wyposażone jest w specjalny czujnik sonaryczny i soczewkę optyczną, które rozpoznają ilość osób stojących przed displayem, jak również mierzą czas, który klient poświęcił danemu przekazowi reklamowemu.

System dzieli znajdującą się wokół displaya przestrzeń na dwie grupy, na obszar bliższy tj. w promieniu 1,8 m od displaya i obszar dalszy tj. oddalony od displaya na odległość około 2,0 do 5,0 m. Umieszczone w pudełku SelfAdvert–Box oprogramowanie do rozpoznawania twarzy rejestruje, czy znajdująca się w konkretnym obszarze displaya osoba skierowała na niego wzrok, czy też nie. Zakłada się bowiem tutaj, iż osoba, która przebywa w bliskim obszarze displaya
i która również kieruje w jego kierunku wzrok, bardziej go zauważa. Jeśli wzrok kierowany na display utrzymuje się dłużej niż 2 sekundy, osoba klasyfikowana jest wówczas jako „captive”, to znaczy produkt jest przez nią świadomie postrzegany i wzbudził jej zainteresowanie.

W ten sposób gromadzone dane zapisywane są w arkuszu kalkulacyjnym Excela i przechowywane na zintegrowanej karcie pamięci. Po zakończeniu badania dane te mogą zostać poddane weryfikacji. System opiera się na działaniu baterii i gwarantuje czas nagrywania około trzech tygodni. Ponieważ badania mają czysto statyczną naturę, prawa osobiste oraz prawa dotyczące ustawy o ochronie danych osobowych nie są naruszane w ten sposób.

W regale sklepowym przeznaczonym na napoje, czy też w strefie kas?
„SelfAdvert-Box pozwala nie tylko na obiektywną ocenę różnych rozwiązań displayowych, ale również umożliwia ustalenie stopnia atrakcyjności poszczególnych obszarów powierzchni wystawienniczej
w sklepie. Dzięki niemu można wykonać poprawne testy rostrzygające
o tym, czy np. display reklamujący nowy napój energetyczny powienien być umieszczony blisko regału z napojami czy też np. w strefie kas”,  pokreśla Ralf Mayer, dyrektor agencji POS zintegrowanej w strukturach Grupy STI.

Grupa STI jest wiodącym europejskim dostawcą w branży displayów i opakowań; dysponuje 14 zakładami produkcyjnymi
w Niemczech, Australii, Anglii Polsce, Rumunii, Czechach i  na Węgrzech; zatrudnia 2000 pracowników. W 2011 roku obrót grupy wyniósł około 320 milionów euro. Klientami Grupy STI jest ponad połowa największych europejskich producentów towarów szybko-rotujących (FMCG), wiodące przedsiębiorstwa zajmujące się wytwarzaniem dóbr przemysłowych oraz koncerny handlowe, w tym dwadzieścia z 30 największych firm niemieckich.

W leksykonie „Marki XX wieku” wydanym na początku bieżącego roku przez dr Floriana Langenscheidt’a Grupa STI została wpisana jako synonim dla opakowań i displayów.