Jedyny magazyn poświęcony
wyłącznie upominkom reklamowym

ARTYKUŁY REKLAMOWE na „piątkę” zmysłów

28.10.2019

Rynek artykułów promocyjnych cały czas udowadnia nam, jakim silnym i efektywnym jest narzędziem marketingowym. Artykuły reklamowe, obok swojej tradycyjnej roli medium marketingowego, zawsze będą nieprzemijającym trendem zarówno dla tych na start, jak i w dużym, i małym biznesie, w instytucjach, organizacjach oraz działalności non profit. To najbardziej efektywny, biorąc pod uwagę koszty, sposób na promocję w każdym biznesie.

Produkty promocyjne mają największy oddźwięk i zapadają w pamięć, wyprzedzając media takie jak: telewizja, druk i reklama online.

 

PRODUKTY PROMOCYJNE – wysoce ukierunkowane zindywidualizowane i niedrogie, a jednocześnie jedyne medium reklamowe zdolne zaangażować wszystkie pięć zmysłów. Zadrukowany, namacalny produkt zmienia zwykłą wiadomość w marketingowe doświadczenie, które można – widzieć, dotknąć, usłyszeć, poczuć i posmakować.

 

Kilka zadziwiających faktów na temat artykułów reklamowych:

  • 73% ludzi używa produktu promocyjnego przynajmniej raz w tygodniu

  • 45% ludzi używa produktu promocyjnego przynajmniej raz dziennie

  • 58% osób zachowa produkt reklamowy od roku do 4 lat

  • W USA jest blisko 35 000 firm oferujących artykuły reklamowe, generujących 18,5 biliona dolarów przychodów rocznie i zatrudniających więcej niż 500 000 osób

  • Pierwszy produkt reklamowy z nadrukiem został wprowadzony na rynek w 1789 roku, kiedy to George Washington użył buttona („commemorative buttons” – buttony okolicznościowe) w swojej kampanii prezydenckiej

  • 83% klientów może przywołać reklamodawcę, od którego pochodzi produkt promocyjny, podczas gdy mniej niż 7% konsumentów może przywołać nazwę reklamodawcy po obejrzeniu reklamy w telewizji

  • 20% pytanych deklaruje, że kupiłoby produkt od reklamodawcy po otrzymaniu produktu reklamowego

  • 8 na 10 osób lubi otrzymywać produkty promocyjne, natomiast 7 z 10 osób uznaje reklamy online jako denerwujące

  • 50% ludzi nigdy nie użyło funkcji kalendarza w telefonie, lecz tego na ścianie czy biurku

  • 61,4% kalendarzy w domu i 76% w biznesie są nadal narzędziem reklamowym

  • 87% użytkowników produktu promocyjnego pamięta biznes, z którego ten produkt pochodzi

  • 8 z 10 ankietowanych posiada od 1 do 10 artykułów reklamowych

  • Tylko 1 z 5 badanych osób wyrzuciłaby niechciany produkt reklamowy

  • 35% procent amerykańskich konsumentów posiada torbę reklamową

  • 48% konsumentów chciałoby otrzymywać produkty promocyjne częściej

  • Konsumenci są wierni i trzymają się danego gadżetu przez okres ok. 7 miesięcy

  • 69% konsumentów zdobyłoby dany produkt promocyjny, jeśli uznałoby go za użyteczny produkt

  • 63% badanych konsumentów przekazuje dalej produkt reklamowy, jeśli nie chce go zatrzymać

  • 89% badanych może przywołać z pamięci firmę, z której otrzymało produkt w przeciągu 2 ostatnich lat

  • 91% konsumentów ma przynajmniej jeden gadżet reklamowy w kuchni, 74% ma przynajmniej jeden w miejscu pracy, a 55% ma przynajmniej jeden w sypialni

  • 77% badanych twierdzi, że użyteczność produktu promocyjnego jest głównym powodem, by go zatrzymać, najwyżej w tym rankingu znalazły się produkty mające zapewniać bezpieczeństwo i zdrowie, gadżety komputerowe oraz artykuły piśmienne

  • Pięciu topowych klientów kupujących artykuły reklamowe to klienci z branż takich jak: edukacja, finanse, organizacje non profit, służba zdrowia oraz budownictwo

  • Pierwsze targi w branży reklamowej odbyły się w 1914 roku z 32 wystawcami

  • Kobiety są w posiadaniu raczej toreb, artykułów piśmiennych czy kalendarzy, natomiast mężczyźni wolą koszulki czy czapki

  • Obrandowane kubki są w szczególności bardziej efektywną reklamą niż spot w radio czy w telewizji – 57% ludzi jest w stanie przywołać sobie nazwę reklamodawcy właśnie po kubku, w porównaniu tylko 32% z radio, a 28% z telewizji

  • Dodanie produktu promocyjnego do zróżnicowanej oferty medialnej daje efektywny wzrost w porównaniu z innymi mediami bez tego produktu – aż do 44%

 

JAKOŚĆ I UŻYTECZNOŚĆ

Rynek reklamowy z roku na rok doświadcza zmian i wartością, która w ostatnich latach jest doceniana, jest jakość odzwierciedlana daną marką. W związku z tym firmy mają też większe budżety reklamowe na produkty reklamowe, by stworzyć produkt użyteczny, wysokiej jakości i trwały. Również produkty reklamowe, które są przyjazne środowisku, sprawiają, że ludzie czują się lepiej – 45% osób wyraża bardziej korzystną opinię o reklamodawcy, jeśli otrzymuje ekoprodukt. Opakowanie i prezentacja całości produktu również ma znaczenie, tak jak i jego użyteczność, która będzie zawsze kluczowym czynnikiem – 87% klientów uznało, że zatrzymałoby promocyjny power bank, ponieważ jest użyteczny, a 60% przyznało, że zrobiłoby biznes z reklamodawcą, który dał im power bank. Należy pamiętać, że by produkty reklamowe były efektywnym narzędziem, powinny być przemyślane, nie na last minute – powinny być częścią całościowej strategii marketingowej.

 

Dane USA; na podstawie opinii osób, artykułów i statystyk

www.sageworld.comwww.brandspiritblog.comwww.godelta.com

 Justyna Lisek – materiał pochodzi z 59 wydania Gifts Journal Polska