Pytania o sposoby skutecznego prowadzenia firmy, zarządzania zespołem i samym sobą w pracy to pojęcia dużo szersze niż wyłącznie aspekty wprost odnoszące się do spraw zawodowych. Wpływ na naszą pracę mają nie tylko okoliczności bezpośrednio związane z warunkami pracy w firmie, ale również te poza nią. Mam tu na myśli nasze życie osobiste, towarzyskie, ale również rodzinne.
Często możemy przeczytać w różnych artykułach o wielkim wpływie udanego życia osobistego na sprawy zawodowe, jak i odwrotnie. Ostatnio w radiu słuchałem przypadkowego wywiadu z osobą, która komentowała wyniki dużego badania o różnicach między pokoleniami. Usłyszałem, że dzisiejsi 40- i 50-latkowie to ludzie, dla których ciężka praca i sukces zawodowy były i są jednymi z najważniejszych celów życia. Z kolei młodzi ludzie, którzy dzisiaj wchodzą na rynek pracy, chcą równoważyć pracę z życiem osobistym. Często wywołuje to nieporozumienia we wzajemnych oczekiwaniach. Niezależnie od wieku obu pokoleniom grozi zaniedbanie życia rodzinnego. To starsze ze względu na nadawanie tak dużej wartości życiu zawodowemu, a to młodsze z powodu nadmiernej koncentracji wyłącznie na sobie i własnych pragnieniach. Ludzie nie uwzględniający potrzeb innych narażają siebie i swoich bliskich na bolesne życie usłane różami z ostrymi i nieustannie raniącymi kolcami…
Chciałbym zaproponować książkę, która opisuje praktyczne sposoby na udane relacje małżeńskie. Jest to książka całkowicie niebiznesowa, która wbrew pozorom może przełożyć się na satysfakcję zawodową. Mówi o tym, iż ludzie posługują się różnymi językami wyrażania akceptacji, ale też mają inne oczekiwania, jeśli chodzi o sposoby jej otrzymywania. Książka została uznana za jeden z najpopularniejszych poradników małżeńskich na świecie. Jestem przekonany, że w każdej relacji rodzinnej będzie można skorzystać z porad zawartych w tej książce, a udane, lepsze, pełniejsze życie rodzinne to z pewnością bardziej rozważne i skuteczniejsze życie zawodowe. Niech nikogo nie zmyli tytuł, bo choć bardzo górnolotny i ambitny, to książka w swej treści jest do bólu praktyczna i za to ją cenię. Została wydana 20 lat temu, przetłumaczona na 36 języków i sprzedana w 8 milionach egzemplarzy na całym świecie. Życzę udanej lektury i powodzenia w praktycznym zastosowaniu. Amen 🙂
Sławomir Giefing – materiał pochodzi z 57 wydania Gifts Journal Polska