Apel organizacji branżowych w sprawie PKE

08 mar

Apel organizacji branżowych w sprawie PKE

Zaproponowane zmiany w ustawie dotyczącej prawa komunikacji elektronicznej wywołały falę niezadowolenia przedsiębiorców. W świetle nowych przepisów firmy musiałyby w ciągu zaledwie 6 miesięcy uzyska zupełnie nowe zgody na kontakty marketingowe we wszystkich kanałach komunikacji. Stowarzyszenia branżowe związane z marketingiem oraz biznesem postanowiły jednogłośnie sprzeciwi się tym kuriozalnym i uciążliwym dla wszystkich uczestników rynku zmianom.

Wspólne pismo do Prezesa Rady Ministrów, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii wystosowały organizacje: Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Business Centre Club. Podmioty branżowe podkreślają, że uzasadnienie dla nowego prawa może wprowadzić wysoki poziom niepewności odnośnie właściwego jego stosowania.

- Przyjęcie ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej z proponowanym w uzasadnieniu zapisem w obecnym kształcie może oznacza, że od przedsiębiorców wymagane będzie uzyskanie całkowicie nowych zgód na kontakt marketingowy – osobno na każdy kanał komunikacji. Dotychczas uzyskane zgody, zbierane nieraz przez wiele lat, mogą straciważność. – czytamy w piśmie.

Autorzy listu podkreślają, że proces pozyskiwania nowych zgód będzie również uciążliwy, irytujący i niejasny dla samych konsumentów. Stowarzyszenia zwracają się z apelem o wzięcie pod uwagę tych kwestii podczas prac legislacyjnych. Zmiany, jeśli weszłyby w życie, byłyby znacznym utrudnieniem dla przedsiębiorców, zwłaszcza w środku pandemii, kiedy kontakt z klientem jest głównie wirtualny. Doprecyzowania wymaga także sam termin „kanału komunikacji” w interpretacji propozycji zmian legislacyjnych. - Pewność prawa oraz oczekiwań ustawodawcy wobec przedsiębiorców sprzyja stosowaniu przepisów i realizacji ich celów, zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. – piszą w apelu do decydentów zaniepokojone organizacje branżowe.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jako przedstawiciel branży reklamowej sprzeciwia się proponowanym obostrzeniom, dołączając swój głos dla apelu. Konsolidacja wielu środowisk pokazuje jak ważna jest to sprawa dla szeroko pojętego biznesu.

TREŚĆ APELU 01.03.2021


Polska Izba Artykułów Promocyjnych
jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy ponad 180 Członków. Liczba ta rośnie w ostatnich miesiącach w związku z aktywizacją działań marketingowo-promocyjnych Izby.

 

 

<< Wróć